Veelgestelde vragen

Vragen koel- en vriesapparaten

1. In welke ruimte kan ik mijn koelkast plaatsen?
Een koel/vrieskast dient in een huishoudelijke omgeving te staan. Dit betekent dat de omgevingstemperaturen ook zodanig zijn dat het er niet kan vriezen. Op het typeplaatje van uw apparaat staat vermeld welke klimaatklasse de koel/vrieskast heeft. Hieronder een overzicht van de verschillende klimaatklassen;

(S)SN = geschikt voor omgevingstemperaturen van +5°C tot +32°C
SN = geschikt voor omgevingstemperaturen van +10°C tot +32°C
N = geschikt voor omgevingstemperaturen van +16°C tot +32°C
ST = geschikt voor omgevingstemperaturen van +18°C tot +38°C
T = geschikt voor omgevingstemperaturen van +18°C tot +43°C
Deze klimaatklasse staat vermeld bij de specificaties van het apparaat.

2. Wat is Frost Free?
Met No Frost blijven de voorraad levensmiddelen in de vriesruimte vrij van rijp en ijs. De luchtvochtigheid wordt voortdurend aan de bewaarruimte onttrokken - in de vriesruimte kunnen dus praktisch geen rijp of ijs ontstaan. Het volautomatische dooiproces wordt bovendien alleen op gang gebracht als het echt nodig is. Als de diepvriezer weinig of nooit wordt geopend, geschiedt het ontdooien met veel grotere tussenpozen. Dat bespaart niet alleen tijd, maar ook stroom en geld.

3. Ik heb een vervelende geur in mijn koel/vrieskast. Wat kan ik daar aan doen?
Electrolux Distriparts verkoopt speciale geurabsorberende middelen ontwikkeld voor uw koel/vrieskast. Neem een kijkje in onze Webshop voor meer informatie over deze geurabsorberende middelen. U kunt ze hier ook online aanschaffen.

4. Hoe kan ik nagaan hoe oud mijn apparaat is? 
Dit kunt u doen met behulp van het serienummer op het typeplaatje. Het eerste cijfer geeft het jaartal aan en het tweede en derde cijfer geven de productieweek aan. Bijvoorbeeld 13500016 : week 35 in 2001.

5. Ik heb een defect aan koel- of vriesapparaat. Wat kan ik doen?
Electrolux heeft een speciale website voor extra informatie over apparaten en service: mijnapparaten.nl Op deze site vindt u een vragenboom die u helpt om zelf de storing op te lossen. Mocht dit niet lukken kunt u aan het einde van de vragenlijst online het bezoek van een service technicus aanvragen.

 
Naar een vriend(in) verzenden

Naar meer vrienden verzenden

Bekijk een voorbeeld van deze e-mail Beste, ik zag dit apparaat op de website van Electrolux en misschien ben je hierin wel geïnteresseerd.

Sluiten